PR goes
digital

Writing press releases that journalists get, read and publish – that ist our passion. We prepare topics in a way that is suitable for the media and pitch stories to relevant journalists. And we monitor and analyze reportings in the digital media world in order to learn and always be able to react.

What we offer

OUR PR Services

STRATEGY ADVICE:

Crisis PR, CEO PR, issue management, governance models, international press and media work

Set Up:

International media distribution lists, briefing documents, topic plans

ONGOING PRESS AND MEDIA WORK (PR):

Topic and media management, writing press releases, contributed articles and success stories, external press office, pitching stories, organizing interviews, press conferences and talks, media cooperation, paid media

Monitoring & Analytics:

Digital press reviews, media response analyses, KPIs

Training:

Media training, coaching, workshops

At a glance

PR in Numbers

90

Press releases per year

500

Editorial contacts per year

1

PR Events per year

Ask our expert for classic PR, crisis PR and international PR.

Hi, I’m Peter Verclas.
Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.






    Maturity Check

      • 1

        Strategie

      • 2

        Social Media

      • 3

        Content Erstellung

      • 4

        Karriereseite

      • 5

        Recruiting & Stellenanzeigen

      • 6

        Talent Relationship Management

      • 7

        Auswertung

      1/7

      Strategie

      Strategie











      Social Media







      Content Erstellung






      Karriereseite










      Recruiting & Stellenanzeigen









       

      Bewertungsplattformen


      Talent Relationship Management







      Auswertung

      Weniger als 20

      Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

      Auswertung

      In den Startlöchern

      Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

      Auswertung

      Durchstarter

      Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

      Auswertung

      An fast alles gedacht

      Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

      Auswertung

      High-Performer

      Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?