We build bridges
globally

We build bridges between people, cultures and across borders. With digital content, we draw more attention to international companies, strengthen their reputation and start dialogues in new markets.

International Communication

Local answers to global communication questions

We advise clients with our global agency network “iNT. Agencies”, we advise clients on their international communication – whether press relations, social media, online marketing or employer branding. We have answers to questions such as

Our global Agency-Network

Member of
more agencies

Nicarus is a member of the international network for owner-managed agencies ‘more agencies’. Founded in 2024, the network currently consists of 15 agencies in the PR and digital sectors. These are spread across 20 countries with around 500 employees. The independent, owner-managed agencies work together on a decentralised basis and pool their strengths to offer marketing and communication services to clients all over the world.

Vimeo

Mit dem Laden des Videos akzeptieren Sie die Datenschutzerklärung von Vimeo.
Mehr erfahren

Video laden

Ask our expert for classic PR, crisis PR and international PR.

Hi, I’m Peter Verclas.
Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.






    Maturity Check

      • 1

        Strategie

      • 2

        Social Media

      • 3

        Content Erstellung

      • 4

        Karriereseite

      • 5

        Recruiting & Stellenanzeigen

      • 6

        Talent Relationship Management

      • 7

        Auswertung

      1/7

      Strategie

      Strategie











      Social Media







      Content Erstellung






      Karriereseite










      Recruiting & Stellenanzeigen









       

      Bewertungsplattformen


      Talent Relationship Management







      Auswertung

      Weniger als 20

      Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

      Auswertung

      In den Startlöchern

      Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

      Auswertung

      Durchstarter

      Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

      Auswertung

      An fast alles gedacht

      Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

      Auswertung

      High-Performer

      Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?