We create digital content

We are content-creators and digital-doers. We are strategists, consultants, journalists, influencers, designer videographers and data collectors. We drive digital content – and data is our thing.

Nicarus and clients

Wanted: Clients, that value good communication

We want to work with people who see the advantages of working together and value good communication. Here’s what we mean:

We love …

clients who love communication no matter the size of their company, business branch or region.

We are open to …

new clients and value chemistry meetings as well as detailed briefings.

We are there for you …

with account managers who always have our team of experts behind them.

We enjoy working …

on commission. And look forward to open dialog, authentic feedback and creative freedom.

We like to plan …

communication strategically and test and analyse all results.

We are looking for …

clients that want a middle or long-term partner and value our work.

International

We live international communication

Giving international companies more attention, strengthening their reputation and starting dialogues in new markets. We communicate for foreign companies in Germany and accompany German companies in their global expansion through our global agency network “more agencies”.

Our work culture

HOW WE WORK AT NICARUS

Introducing ourselves

The team of experts

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?