PR- and Social-Media
Pfalzwerke-Gruppe

The Client

PFALZWERKE-GRUPPE

As the leading energy supplier in the Palatinate and the Saar-Palatinate district, the Pfalzwerke Group would like to play an active role in shaping the future of this region. This includes proactive communication work, which is continuously analyzed and optimized.

Sector

ENERGY SUPPLY

Goal

OPTIMISATION
OF THE
COMMUNICATION

Measures

REALTIME MONITORING, DASHBOARD, MEDIA RESONANCE ANALYSIS

Services

PROACTIVE COMMUNICATION WORK

All print and online media as well as social media channels are monitored on a daily basis. The data is visualized on a dashboard tailored for the Pfalzwerke Group. And with a media response analysis, Nicarus evaluates the PR and social media activities regularly. The result: The Pfalzwerke Group receives valid data on its communication, can name successes and quantify the value of communication.

 

Cases

Similar Cases

Ask our expert for marketing, communication and integrated content.
Hi, I’m Sebastian Rodach. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?