PR &
Social Media
for PTA

The Client

PTA IT-Beratung GmbH

PTA IT-Beratung GmbH develops tailor-made and customer-oriented IT solutions. PTA accompanies its customers pragmatically and successfully in their digitization journey.

Sector

Corporate and
und SAP-Beratung

Goal

AWARENESS, PROFILE
AND LEADS

Measures

Content creation,
PR campaigns, social media

Services

Revolutionize customer service

Together with Nicarus, PTA initiated a PR campaign to anchor the specially developed digital video consultation assistant NEXOVI in the market, to increase its awareness and to gain leads. For this purpose, we placed the lighthouse project of BKK Pfalz in the opinion market via press releases, a user report and accompanying social media communication. The response was great, as BKK Pfalz is the first statutory health insurance company to use a digital video avatar for the complex process of care counselling. As part of the campaign, we achieved over 60 clippings with a reach of 1,116,535 readers and online over 2.1 million UVPM daily (unique visitors per month) at peak.

Cases

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Hi, I’m Oliver Stroh. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?