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magazine:
RENOLIT

The Client

RENOLIT

High-quality plastic films and products are RENOLIT’s passion. As an independent family business, the RENOLIT Group has been setting standards in quality and innovation for over 75 years. At more than 30 locations worldwide, around 5,000 employees continuously develop pioneering products for all important key industries. Products and solutions that make life better are created on the basis of many years of experience and with a passion for innovation – from components for transfusion sets, surfaces for furniture and window profiles or façade cladding to swimming pool linings.

Sector

Polymer industry

Goal

MA information and commitment

Measures

Digital magazine

Services

INFORMATION WITH INTERACTION

Taking employees digitally on the RENOLIT corporate communications journey. With an interactive magazine full of exciting current developments, news, new colleagues and great projects, the Corporate Communications team succeeds in doing just that. RENOLIT‘s CC News is an additional digital format for internal communication aimed at employees who are interested in content in which communication plays a key role. Employees can subscribe to the digital magazine and receive it by email. After three issues, there are already almost 800 recipients, around 25,000 page views and a dwell time of 6 minutes per visitor.

Cases

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Ask our expert for corporate design, websites and customer journeys.
Hi, I’m Corinna Röntgen. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?