Nicarus is
Top-3-Agency
in the
Rhine-Neckar-
Region

The PR agency industry is growing again. According to the current Pfeffer ranking, the fee revenue of German agencies increased by 15 percent in fiscal year 2021. The market volume of all PR agencies participating in the ranking totaled 713.8 million euros. Due to the Corona situation, fee revenues had still declined by 7.2 percent in the previous year. Now the number of all employees in PR agencies is also rising again: In 2021 it increased by 3.4 percent – after minus 1.4 percent in the previous year.

Business development for Nicarus was also very good. The Heidelberg PR and social media agency is again among the top 3 agencies in the Rhine-Neckar metropolitan region and thus once again on the podium. In the consolidated main and additional ranking of the PR agencies Nicarus landed on place 99 and is thus again under the Top 100 agencies in Germany.

Nicarus generated sales of 1.0 million euros in fiscal year 2021 – and thus remained at the previous year’s level.  After the cooperation with an advertising agency ended in 2020, Nicarus has repositioned itself on the market in the last two years. To this end, it changed its name from “Donner & Doria Public Relations GmbH” to “Nicarus – Agentur für digitale Content GmbH” and has since positioned itself as a specialist agency. Nicarus creates relevant content, plays it out digitally across all channels and monitors it. In this way, the agency networks public relations, social media, online marketing and employer branding.

“Quickly developed, high-quality content on all digital channels is more in demand than ever for both the customer journey and the candidate journey,” explains Peter Verclas, Managing Director of Nicarus. “Companies are well advised to invest more in CommTech and data-driven PR. That’s because we’re getting better at measuring communications today to show our contribution to value creation.”

The Pfeffer Ranking is published annually by “PR Journal” editor and ranking maker Gerhard Pfeffer in cooperation with the Gesellschaft der führenden PR- und Kommunikationsagenturen e.V. (GPRA). The 26th ranking is based on data from 113 agencies that reported their PR fee revenues and staff development.

More about Pfeffer’s PR Ranking 2021

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Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?