Marketing Resolutions
for 2022

What good resolutions should the marketing industry
make for 2022?

In Absatzwirtschaft 12/2021 our question is:

What good resolutions should the marketing industry make for 2022?

New Year’s resolutions are not enough for me. Marketers should make a roadmap and implement it. Period. Because even if the pandemic doesn’t end, marketing life goes on. The “new” framework is made up of digital, tech and data on the one hand, and people, purpose and emotions on the other. The great art lies in combining the two sides. We need to bring them together now by collaborating, testing, adapting and evolving in new ways. And in doing so, we need to focus even more on our customers, partners and/or the general public. What is needed is good engagement with both customers and potential employees engagement. How can we achieve this? Only by working differently in marketing than before – whether individuals on a team or an entire organization. In other words, marketers need to acquire new digital skills and ways of working.

Author: Peter Verclas, Managing Partner Nicarus – Agentur für digitale Content GmbH and President of the Marketing Club Rhein-Neckar e.V.

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Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?