From Donner & Doria to
Nicarus

PR agency repositions itself / More digitally positioned brand

Donner & Doria Public Relations is now operating under the name Nicarus – Agency for Digital Content. The agency’s new position capitalizes on its digital content expertise. A specialist agency, it focuses on creating, publishing and monitoring relevant content, across all channels, for its customers. Public relations, social media, online marketing and employer branding will be under the Nicarus umbrella.

“More than ever, good content has to be up-to-date and relevant – and reach the target groups. That’s why we focus and specialize on what we do best: digital content,” explains agency founder Peter Verclas.

In early 2021, the Heidelberg agency decided to express its new positioning on the market with a new brand. The staff developed the new brand themselves in a multi-stage process – from the name (a reference to Heidelberg’s famed Neckar River) to the corporate design to the agency’s own communication. In the process, the consultants also incorporated feedback from selected customers. The cooperative and iterative approach contributed to a strong identification from the very beginning.

Donner & Doria PR agency was founded in 2003 as a traditional PR agency. Today, Nicarus positions  itself as an agency for digital content and is one of the top three PR agencies in the Rhine-Neckar metropolitan region and among the top 100 in Germany. In a difficult market environment, it was able to hold its own well in 2020, even growing slightly. In 2022, the 15-strong agency then made further significant gains and is currently on a good growth path.

“We want to take advantage of the current momentum and continue to take off. To do this, we have positioned our agency more sharply and focused our range of services. And our new brand and our digital presence reflect this perfectly,” says Verclas, who is looking forward to agency’s new chapter.

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Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?