PFALZWERKE RELY ON NICARUS

PFALZWERKE RELIES ON NICARUS FOR DATA-DRIVEN PR AND SOCIAL MEDIA.

Pfalzwerke, the leading electricity provider in Germany’s Palatinate and Saarpfalz district, is a company that actively helps shape the future of the region with its services and commitment. This also includes proactive communication with its customers. Pfalzwerke is working with Nicarus on the digital transformation of its communication.

Nicarus evaluated the digital infrastructure for its communication strategy and added new software. The agency uses tools to monitor, track and analyze Pfalzwerke’s PR and social media activities – from print and online media publications to the company blog and social media channels. The real-time data is available to the entire communication team for their daily work. Next, Pfalzwerke and Nicarus derive recommendations for action in communications from the collected and analyzed data.

“Technology and data expertise are increasingly becoming valuable assets – also and especially in communications,” says Sven Claus, company spokesperson at Pfalzwerke AG. “For our digital transformation, we were looking for a regionally based service provider that brings both these competences and know-how in the complete value creation for digital content.”

“Pfalzwerke approached us with the right question: How can we further digitalize our communication and how can we better demonstrate the value contribution of our communication activities. Together with Pfalzwerke, we will provide answers to these questions,” says Peter Verclas, managing director of Nicarus.

 

 

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Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?