Social Media
for ze:roPRAXEN

The Client

ze:roPRAXEN

ze:roPRAXEN is the largest group of outpatient healthcare providers in the Rhine- Neckar metropolitan region. Since April 2020, the group of 29 family and specialist practices has offered its patients video consultations, which have grown into a cross- association consultation platform for the entire metropolitan region.

Sector

HEALTHCARE

Goal

VISIBILITY AND LEAD GENERATION

Measures

SOCIAL MEDIA ADS VIDEO ADS, GOOGLE ADS

Services

INCREASE REGIONAL AWARENESS

“We make quality of life.” With this incentive, the ze:roPRAXEN group of healthcare practices focuses on a new form of medical support: online consultation for specific medical concerns. Aimed at new patients, ze:roPRAXEN is intended to increase regional awareness through social media and Google ads.
To get the word out, the ze:roPRAXEN group relies on the support of Nicarus. We raised awareness through social media campaigns and ads on Facebook and Instagram, and produced and placed an explanatory video along with Google Ads to alert users who are not on the social platforms.

Cases

Similar Cases

Ask our expert for marketing, communication and integrated content.
Hi, I’m Sebastian Rodach. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?