Social Media
Mannheimer Versicherung

The Client

Mannheimer Versicherung AG

Mannheimer Versicherung AG was founded in 1879 to insure shipped goods. Today, with its brands ARTIMA and SINFONIMA, it is aimed at those interested in art and music. The two brands cover all insurance services of the respective niches.

Sector

Insurance

Goal

Brand-Awareness

Measures

Target group analysis, Social-Media-Posts, Social-Media-Ads

Services

ADDED VALUE FOR 20.000 SUBSCRIBERS

Mannheimer Versicherung AG has its own blog and social media presence for each of the two brands. Creativity and key figures are required ingredients in each post. Nicarus analyzes the user behavior of the target groups and supports the marketing team of Mannheimer Versicherung in creating content for its approximately 20,000 Facebook subscribers. With creativity and the right tools, we research topics and, if requested, write posts that engage the intended audience. We also place social media ads that are assured to reach art and music lovers.

Cases

Similar Cases

Ask our expert for employer branding, candidate journeys and social recruiting.
Hi, I’m Lara Nalenz. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?