Persona
& Website
Content

The Client

Stadtwerke Heidelberg

Stadtwerke Heidelberg is the driving force for 200,000 people in Heidelberg and the surrounding area. Every day, they provide electricity, gas, water and heat and promote the energy transition with energy-saving services. As a public service provider, they offer recreational fun with swimming pools, everyday convenience with parking garages and are actively involved in providing first-class transportation services. The content needs to be adapted to the many target groups and topics and presented in a well thought-out way.

Sector

Energy
service provider

Goal

Communication
roadmap

Measures

Development of personas, Content consulting

Services

PERSONA DEVELOPMENT & WEBSITE CONTENT

The brief: content development, in an activating and targeted way. We create innovative solutions through clear personas, a precise communication roadmap and customized content. The Energiehaus provides an overview and creates state-of-the-art content – both in terms of technology and communication. Always with the individual user in mind, we create content along the customer journey.

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Hi, I’m Lara Nalenz. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?