Social Media
Wo sonst

The Client

MRN Metropolregion Rhein Neckar

wo sonst (where else) is the guide for travelers and locals in the Rhine-Neckar metropolitan region to a more comprehensive experience of the region. As a project of the association, the digital magazine reports on special places, stories with tradition and valuable insider tips that make the region unique. With its 290 municipalities covering almost 6,000 km², it shows the regional diversity and provides deep insights into culture, sport, enjoyment and history with pictures and stories.

Sector

public sector

Goal

Increase brand awareness and sustainable community building

Measures

Post promotion, follower campaign

Services

INCREASE REGIONAL AWARENESS

Reach even more people in the region and make it a household name. That was the motto – we used a sophisticated three-phase strategy and other outreach measures. With the help of classic post promotion on Facebook and a follower campaign on Instagram, we first attracted attention and then expanded this reach further along the funnel. We based this on the website – appealing visuals, meaningful texts and a well thought-out strategy were the recipe for success. The result: wo sonst (where else) could the existing community more than double!

Cases

Similar Cases

ASK OUR EXPERT FOR MARKETING, COMMUNICATION AND INTEGRATED CONTENT.

Ask our expert for marketing, communication and integrated content.
Hi, I’m Philipp Streit. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?