Candidate Personas
for Pfalzsolar

The Client

PFALZSOLAR

Since 2003, PFALZSOLAR has been developing, building and operating photovoltaic systems of all sizes for national and international investors, local communities, commercial, industrial and private customers. The 100% subsidiary of the Pfalzwerke Group is actively shaping the energy turnaround in Benelux, Greece, Great Britain, Spain and the USA and focuses on one thing above all: quality according to energy supplier standards.

Sector

Solar Energy

Goal

Addressing target groups precisely

Measures

Definition of Candidate Personas, Consulting

Services

THE ANALYSIS PAYS OFF FOR ALL CHANNELS

PFALZSOLAR communicates with various institutions and people. If you want to know how you should communicate, you have to know who you are communicating with. For this purpose, we have created detailed profiles of the Candidate Personas, which formulate their characteristics, values and wishes. These form the basis of the refined employer positioning. The methodology: PFALZSOLAR now knows the characteristics that potential applicants look for in their future employer and which really motivate them. Potential candidates can find themselves in the content on every channel and experience the employer positioning along the candidate journey.

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Hi, I’m Sebastian Rodach. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?