Social Media
BASF Agric.
Solutions

The Client

BASF Agricultural Solutions

BASF Agricultural Solutions develops innovative products and services for the agricultural industry that create added value for farmers, society and the environment.

Sector

AGRICULTURE

Goal

BRAND REPUTATION

Measures

Social Media

Services

SOCIAL MEDIA FOR ALL CHANNELS

BASF Agricultural Solutions’ goal is to explain the benefits and importance of modern agriculture for society and depict the role of the research-based industry. Nicarus completely managed the social media channels for the BASF business unit – from content creation and distribution to social media ads, community management and monitoring. We also developed campaigns for the DLG Field Days and the campaign #VorWeihnachtsHelden. The result: BASF Agricultural Solutions quadrupled the number of social media followers during the first year.

Cases

Similar Cases

Ask our expert for strategic communication, crisis PR and international PR.
Hi, I’m Peter Verclas. Just write to me. I’ll get back to you as soon as possible.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?