Donner & Doria is a
Top-3-Agency

Donner & Doria IS AMONG THE TOP 3 PR AGENCIES
IN THE RHEIN-NECKAR REGION

A lot is different this year. Even the current Pfeffer ranking for the PR agency sector. Together with the Society of Leading PR and Communications Agencies e.V. (GPRA), Gerhard Pfeffer, founder and publisher of the PR Journal, has this year asked the participating agencies to have their figures certified by a tax advisor or auditor. This has made the PR agency ranking more valid, although the number of participating PR agencies has dropped by 16% from 138 to 115.

Due to the coronavirus, the fee revenues of the leading PR agencies in Germany have declined by 7.2%  – the first economic downturn since the financial crisis in 2009. The market volume of all 115 participating PR agencies amounts to a total of 637.3 million euros. The number of employees decreased slightly by 1.4%.

“We will also have our figures audited next year and thus support the validity of the ranking,” says Peter Verclas, managing director of Nicarus – Agency for Digital Content. In the ranking, the PR agency was still listed under Donner & Doria Public Relations GmbH. This year, the Heidelberg-based agency is only listed in the additional ranking together with 31 other agencies.

Nicarus performed very well in a difficult market environment. The PR agency generated a turnover of around 1 million euros. Since Nicarus now operates independently on the market, the agency did not report the consolidated figures of the Donner & Doria agency group for the first time.

Nicarus is thus still number three among the top PR agencies in the Rhine-Neckar metropolitan region. In the consolidated main and additional PR agency rankings, Nicarus is in 95th place and is thus once again among the top 100 agencies in Germany.

Here you can find the Pfeffers PR Ranking 2020

 

 

INSIGHTS FROM DIGITAL CONTENT DIRECTLY INTO THE INBOX

Only added value. That’s a promise!

We’ll give you the lowdown on what’s possible with the right set-up, where your content should be playing and how to make your marketing measurable. Register now and get insights about digital content.

Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?