Employer Branding:
GZM Ladenburg

The Client

GZM Ladenburg

Since 2018, the physiotherapy practice, Health center at the market (GZM) in Ladenburg, with a team of nine therapists and three receptionists has been offering its patients a wide range of therapeutic services in an area of 430 square meters. These include traditional physiotherapy, medical training therapy and other services such as yoga and MBSR courses.

Sector

Healthcare sector

Goal

Positioning as an attractive employer Increase in the number of applications

Measures

Social media presence, career page, job advertisements, recruiting campaign

Services

We are simply us

“There’s not much to explain, we are simply us,” said one of the employees in an interview. This succinct description became the claim “Simply us” and aptly illustrates the values and identity of GZM and its employees: Enjoyment of work and a warm approach to patients. The GZM stands for a team that you can always rely on – without any need for explanation. This feeling is also reflected in the newly designed job advertisements and the GZM careers page. The new, modern social media presence generates additional reach and reinforces GZM’s positive image as an attractive employer.

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Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

    1/7

    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?