Campaign
ProBinnen-schiffahrt

The Client

Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt e.V. (BDB)

Since 1974, the BDB has been a strong voice for the interests of its members in the freight and passenger shipping industry. Based in Duisburg, the trade association brings together companies in the industry and campaigns for their interests in politics, administration and institutions. With the PRO Binnenschifffahrt campaign, the BDB unites the interests of the industry under a common umbrella: raising awareness of inland navigation and inspiring people to work in the industry.

Sector

Logistics, Tourism

Goal

Awareness of inland shipping Positioning as an attractive employer

Measures

Campaign website, employer branding, social media and press relations: PRO Binnenschifffahrt

Services

What our heart beats for

‘What our heart beats for’ – inland navigation deserves more attention. For generations, inland waterway skippers have been driving Germany and Europe forward as logistics specialists, while passenger shipping has grown into a significant recreational and economic factor. With its own campaign website and creative content on TikTok, Instagram and LinkedIn, inland navigation is moving into the spotlight: modern, standardised and full of energy. This is how we create reach, inspire new target groups and demonstrate Inland shipping is an employer with a future! A co-operation project with the JFK089.

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Maturity Check

    • 1

      Strategie

    • 2

      Social Media

    • 3

      Content Erstellung

    • 4

      Karriereseite

    • 5

      Recruiting & Stellenanzeigen

    • 6

      Talent Relationship Management

    • 7

      Auswertung

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    Strategie

    Strategie











    Social Media







    Content Erstellung






    Karriereseite










    Recruiting & Stellenanzeigen









     

    Bewertungsplattformen


    Talent Relationship Management







    Auswertung

    Weniger als 20

    Huch! Einige Fragen haben dich vielleicht aus dem Konzept gebracht. Doch hier bist du richtig. Dürfen wir gemeinsam mit dir die ersten Aufgabenpakete schnüren?

    Auswertung

    In den Startlöchern

    Du hast ein paar wichtige Basics bereits umgesetzt, aber es ist noch Luft nach oben. Vielleicht ist es Zeit, die Strategie zu überdenken und neue Kanäle zu erkunden, um dein Employer Branding aufzupeppen.

    Auswertung

    Durchstarter

    Das läuft doch schon ganz gut. Du hast sicherlich bereits kleine Erfolge gefeiert. Wie wäre es, wenn wir deine wichtigsten Personas in eine Kampagnenautomatik überführen und so noch mehr Schwung in deine Employer Brand bringen?

    Auswertung

    An fast alles gedacht

    Wow, wir können unseren Augen kaum trauen. Das sieht prima aus. Vielleicht ist es an der Zeit, noch einen Schritt weiter zu gehen und deine Employer Branding-Strategie mit einigen innovativen Ansätzen zu ergänzen.

    Auswertung

    High-Performer

    Wir ziehen unseren Hut. Columbus hat Amerika entdeckt, Einstein die Relativitätstheorie entwickelt, Taylor Swift verkauft am ersten Tag des Vorverkaufs ihrer Tour 2 Millionen Tickets und du … machst deine Employer Brand zur Love Brand. Dürfen wir mehr über dich erfahren?